Goki

Goki

Het speelgoed van Goki kenmerkt zich door veelal kleurrijke producten met een educatieve inslag. In de vele jaren dat het merk al bestaat heeft het een onuitwisbare naam voor zichzelf gemaakt op het gebied van duurzaam speelgoed en na al die jaren bedenken ze nog steeds jaarlijks de leukste nieuwe producten waar elk kind mee wil spelen.

Item 1-36 van 87 in totaal item(s)

GOKI

Goki is het huismerk van het in 1979 ontstane bedrijf Gollnest & Kiesel, wat genoemd is naar de twee zakenpartners Gerhard Gollnest en Fritz Rüdiger Kiesel. De uit Hamburg afkomstige Fritz werkte op dat moment als inkoper van leer en dierenhuiden uit China. Tijdens een zakenreis kwam hij naast de huiden ook een stuk speelgoed tegen dat direct zijn interesse trok. Samen met Gerhard besloot hij het bijzondere speelgoed dat hij vond in een warenhuis in Hong Kong, te gaan verkopen in Duitsland. Dit bleek een schot in de roos.

Het bedrijf is gestaag gegroeid en blijft zich uitbreiden. In 2003 had het bedrijf in Duitsland een bedrijfspand van 8000 vierkante meter. Daarnaast openden ze in 2003 ook hun eerste fabriek in China waardoor ze het volledige productie- en distibutieproces in eigen handen kregen met als doel om uit eerste hand te kunnen controleren of het speelgoed aan alle veiligheids eisen voldoet die in Europa gelden.

BERKENHOUT, BEUKENHOUT EN LINDEHOUT

Voor het speelgoed gebruikt Goki beukenhout afkomstig uit Roemenië, berkenhout afkomstige uit China en lindenhout afkomstig uit Rusland en China. De verf die Goki gebruikt is op waterbasis en daardoor volkomen veilig voor kinderen. Het speelgoed wordt na productie uitgebreid getest in het laboratorium van Goki en komt pas op de markt als het aan de strengste veiligheidseisen voldoet.

VEILIGHEID, MILIEU EN MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD

Naast een grote zorg voor de veiligheid van kinderen wil Goki ook goed zorgen voor het milieu. Daarom planten ze voor elk kind dat wordt geboren in de Duitse deelstaat Sleeswijk-Holstein een boom. In 2014 kwam dit neer op 58.000 bomen die geplant werden. Daarnaast heeft Goki ook een maatschappelijke betrokkenheid, met name naar kinderen toe. Daarom spenderen ze 50% van de winst die ze maken op het merk “cause”, dat ook onder hun hoede staat, aan het openen van scholen in ontwikkelingslanden in samenwerking met terre des holmes. Inmiddels zijn er scholen gebouwd in 6 verschillende landen om de toekomst van kinderen te vergroten.

Product toegevoegd aan verlanglijst